Sidvisningar förra veckan

7 januari 2016

Veckans träning

Hade egentligen tänkt att jag skulle ha lagt upp veckans träningsplanering i söndags men som vanligt springer dagarna förbi.

Så här ser iallafall veckans träning ut:

Måndag: Styrka hemma
Onsdag: Löpning
Torsdag: Styrka hemma
Lördag: Löpning

Och hittills har jag kört:
Tabata 7x4 min core och armar samt 30 reps/per sida på rumpan i måndags.
Onsdags vart det en löptur på 6,4 km, kändes bra men var lite tufft i kylan. Var ju självklart ute när det var som kallast.
Idag torsdag vart det ett  boxpass på Friskis så det vart även lite kondition på det hela.

Så än så länge håller jag planen och det känns skönt för både kropp och knopp. Min plan är att försöka göra en träningsplanering varje vecka för då är det större chans att träningen blir av.

3 januari 2016

Födelsedag

Igår fyllde jag 29 år och det firades lite smått här hemma med en lugn dag och sen på kvällen var vi på kalas hos Tommy som fyller 30 idag. Jag kände att min födelsedag inte var så mycket att fira så jag ska bara ha lite kalas på onsdag med de allra närmaste.

Fick en parfym och en hårblås av mina älsklingar. 😄

Idag ska vi passa på att njuta sista dagen av vårt jullov, imorgon är det dags att börja jobba igen. Blir förhoppningsvis en sväng ute med lite pulkaåkande och snöänglar. Eftermiddagen kommer nog gå åt till lite matplanering för veckan samt lite träningsplaner för året.

1 januari 2016

2016

Helt galet, ett nytt år.

Senaste halvåret jag bara sprungit iväg då det har varit full fokus på renovering och mycket på jobbet. Pga allt har kroppen blivit lidande både med träning och återhämtning vilket tyvärr nu har kommit ifatt och resulterar i sämre hy och taskig styrka.

Första etappen på renoveringen är färdig så nu under julen har vi varit hemma hela familjen och bara tagit det lugnt och umgåtts och det har varit välbehövligt. Så stressen är borta och jag har kommit gång med träningen igen så nu känner jag hopp inför det nya året!

Nya köket och bakom ser man en del av etapp 2, riva en bärande vägg.

23 juli 2015

Lata dagar

Det är så skönt nu med semester, man gör inte många knop. Är ju inne på 3:e och sista veckan för den här omgången, jobbar en vecka och sen har jag 2 till. :)

Både första och andra veckan har vi vart iväg med tältet så det har verkligen varit avkoppling. Den här veckan har vi varit hemma och fixat och varit iväg på lite småturer. Idag var jag och barnen med mamma och pappa till Julita och hälsade på Pettson och Findus. Charlie tyckte det var jättekul men han tyckte att det var lite konstigt att Findus var så stor. :)

Träningen har inte varit så frekvent nu under semestern då jag åkte på en envis förkylning första och en del av andra veckan. Tror att det var en biverkning av för mycket på jobbet men nu är jag frisk och har kommit igång igen. Den här veckan har jag hittills avverkat ett joggingpass på 9 km och ett HIIT-pass på Militärträningen. Känner att jag tappat lite i styrka för det är svårt att hålla igång hemma med just styrketräningen men som sagt tidigare det är den träningen som blir av som är bra.

Nästa vecka ska jag på löpteknikspass så jag hoppas jag kan hinna slipa lite på min löpning så jag når mitt mål att springa under 56 min på Stadsloppet.

29 juni 2015

Löprunda

Va iväg på en löprunda på ca 7,5 km nu på kvällskvisten och det kändes riktigt bra i kroppen efter förkylningen. Fortfarande lite snuvigt men inget som påverkade mig kännbart.

Eftersom jag har tagit det lugnt i 1-2 veckor kände jag att det var dags att kicka igång den här veckan ordentligt för att känna träningsrutinerna i kroppen innan det är dags att gå på semester. Hann filosofera lite grann kring min träning och speciellt löpningen men det ska jag gå djupare på i ett annat inlägg.

Nu är det dags för sängen. 😊

28 juni 2015

1 vecka

Nu är det bara en vecka kvar sen är det dags för semester. Ska bli väldigt skönt!

Men den här helgen har varit lite försemester och jag känner att jag har kopplat ner lite vilket är jätteskönt.

Nedan kommer lite bilder från helgen som varit.

27 juni 2015

Försemester

Just nu är vi iväg på sommarens första campingtur. Vi är nämligen iväg med tältet i Harge, 1 mil utanför Askersund. Så tältet är uppe och svärmor, svärfar och Jacob är med, med deras husvagn. Vi har njutit av fint väder, häng vid stranden och mysig utflykt till Askersund blan annat.

Imorse tog jag även en första lugn joggingtur efter förkylningen och det var skönt att komma ut och röra sig lite och ännu mysigare att vara ute i härlig natur när silen skiner. 😊

24 juni 2015

Midsommar

Ja här är jag inte så aktiv men vem vet det kanske blir ändring på det. Hade ju tänkt att jag skulle bli lite mer aktiv för att hålla motivation och sånt för träningens skull.

Har ju sen senast faktiskt kommit igång ordentligt med träningen. Hoppade först på mammaträningen på Militärträning i Norrköping och körde det 2 månader, februari och mars och sen efter det har jag kört 2-4 pass i veckan. Känns jätteskönt och jag märker stor skillnad på både kropp och psyke. 😊

Men just nu har jag en förkylning så den senaste veckan har jag fått tagit lugnt men nu börjar det släppa så jag hoppas på att komma igång lite lugnt i helgen.

1 januari 2015

Nytt år

Ja som traditionsenligt vart det hämtpizza idag. :)

Hade en jättemysig kväll igår med trevligt sällskap och ett gäng galna ungar.

Tänkte fixa en årslista också men det får bli lite senare för nu ska jag fixa lite efterrätt till morgondagens kalas. Jag fyller nämligen 28 imorrn. ✌️

22 november 2014

Klapp på axeln

Ja nu har jag klappat nog själv på axeln då jag själv tycker jag gjort ett bra träningspass nu på morgonen! :)

Va ute och gick/sprang en runda på 5,5 km och jag orkade springa 4,5-5 km i ett svep utan att stanna för att gå!! Det tycker jag själv är helt kanon eftersom det är tredje gången jag är ute och "testar på att springa. Bådar gott inför nästa års lopp. (Om jag håller i det här vill säga) :D