Sidvisningar förra veckan

4 juli 2014

Delmål

Delmål tror jag på att ha om man ska hålla motivationen uppe. Funderade när jag va ute på barnvagnspromenad igår vilka delmål som skulle kunna passa mig. Tankarna gick först kring vikten och cm. Hur många cm är rimligt att tappa och hur mycket kan jag tappa?! Sen slog det mig, för att hitta balansen mellan träning och kost är det inte rimligt att stirra sig blind på vikten och cm. Att istället fokusera på mål som rör kost och träning tror jag gör det lättare att få en bra balans. Ifall jag istället fokuserar på träning och mat som får mig att bli starkare, piggare och uthålliga kommer ju vikt och cm i farten. Jag vill inte ha några förbud utan kunna äta vad jag vill när jag vill (i rimliga mängder) men ändå ha som mål att försöka äta så nyttigt som jag kan.

Så med detta har jag tänkt att fram till oktober ska jag fokusera på att få till dessa rutiner i mitt liv.
-Äta frukt eller grönt till varje måltid (frukost, lunch, kvällsmat)
-Gå minst 5 km varje vecka
-Styrkeövningar 3 ggr i veckan, kommer att köra efter boken "Träning för nyblivna mammor"

För det svåra är ju att hitta balansen så att träning eller mat inte går överstyr åt nåt håll.
Jag vill känna att jag kan unna mig mat för att jag tränar inte att jag måste träna för att jag ätit! Förstår ni hur jag tänker?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar